جستجو
Close this search box.

دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب

دکوراسیون-داخلی

زمانی که میخواهید اتاق نشیمن و سالن پذیرایی را طراحی کنید یکی از مهترین مواردی که باید به آن توجه کنیم رنگ های به کار رفته در مکان و هماهنگی این رنگ ها با یکدیگر است.در زمان انجام دکوراسیون داخلی باید تمام موارد در نظر گرفته و میان سطوح بزرگی مانند کفپوش و دیوارها و با مبلمان و اکسسور ها هماهنگی ایجاد کند.

اتاق نشیمن که در مرکز خانه قرار داشته و برای استراحت کردن بعد از یک روز طولانی و همین طور برای پذیرایی از مهمان ها مورد استفاده قرار میگیرد .

دکوراسیون-داخلی

 

دکوراسیون داخلی

بزرگترین بخش هر خانه ای به شمار میرود و در واقع ویترین خانه شناخته می شود.

به همین دلیل هر فردی به طراحی دکوراسیون داخلی کمی بیشتر از نقاط دیگر توجه میکند و برای این که این مکان دارای ظاهری خاص و منحصر به فرد باشد تلاش بیشتری را از خود نشان میدهد و برای دکوراسیون اتاق نشیمن تمام لوازم و اکسسورها را با دقت خاصی انتخاب کرده و تلاش میکند تا میان تمام لوازم موجود در این مکان ارتباط و هارمونی ایجاد کند.

دکوراسیون-داخلی

اما آیا میدانید در مورد انتخاب رنگ ها چه کارهایی باید انجام دهید؟

به راحتی میتوان گفت که در راس تمام اشیاء و تمامی عناصری که یک دکوراسیون داخلی را تشکیل میدهد رنگ ها قرار دارند.رنگ ها علاوه بر این که شخصیت و سلیقه شخصی ما را به نمایش میگذارند بر روی انسان تاثیرات مثبت و منفی نیز ایجاد میکنند .به همین دلیل در طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه، رنگ مبلمان، اکسسورها و دیوار ها از مهمترین موارد به شمار می رود.یک دکوراسیون داخلی بی نظیر با انتخاب رنگ اشتباه دیوار میتواند بسیار ضعیف و معمولی دیده شود و یا بالعکس، اتاقی که با لوازمی معمولی طراحی شده است با انتخاب رنگ مناسب برای دیوار ها میتواند به مکانی زیبا و بی نقص تبدیل شود.

برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی در اتاق نشیمن به طور طبیعی باید از رنگ های گرم استفاده کنید .اما این به این معنا نیست که تمام اتاق را برای مثال به رنگ قرمز رنگ آمیزی کنید.

دکوراسیونی که با رنگ های خنثی ایجاد شده است را تنها با استفاده از اکسسورهای قرمز رنگ میتوانید به مکانی گرم تر و صمیمی تر تبدیل کنید و با این روش اتاق ظاهری پر از رنگ و خسته کننده نیز نیز نخواهد یافت.استفاده از مقدار کمی کنتراست در طراحی مکان میتواند ظراهری حرفه ای تر به آن ببخشد .به این موضع نیز اشاره کنیم که در ایجاد فضایی گرم و صمیمی روشنایی نیز تاثیر به سزایی دارد.استفاده از روشنایی های متعدد در نقاط مختلف اتاق، به جای یک نقطه میانی، به فضا بزرگی و شخصیت بخشیده و ظاهری گرم و صمیمی به اتاق نشیمن خواهد بخشید.

اگر اتاق نشیمن شما به سمت شمال قرار دارد، به این معنا است که به اندازه کافی نمیتوانید از نور خورشید بهره ببرید.در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید این است که احساس نورخورشید را در مکان ایجاد کنید و رنگی که این احساس را به خوبی ایجاد میکند رنگ زرد است.رنگ زرد را برای به کار برده شدن در مکان های بزرگ می باشد و اگر نمی خواهید اتاق نشیمنی شبیه به مهد کودک داشته باشید بهتر است که رنگ زرد را در کنار رنگ های سفید و طوسی استفاده کنید.

دکوراسیون-داخلی

لازم است که به اهمیت رنگ سفید نیز بپردازیم، تفاوتی ندارد که به چه میزان و از چه ترکیب رنگ هایی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید، به کار بردن جزئیات سفید در میان آن ها از بروز فضایی خسته کننده و خفقان جلوگیری خواهد کرد و رنگ سفید از نظر تاکتیکی یک رنگ به مشار نمیرود و در هر طراحی داخلی باعث می شود تا ترکیب رنگی موجود به صورت قدرتمندی خود را نمایان کند.

طراحی داخلی

اتاق نشیمن و پذیرایی به دلیل اینکه فضایی است که در آن خانواده در این مکان زمان خود را سپری میکنند و همچنین از مهمان های خود در آن پذیرایی میکنند بدون شک مستححق توجه و اجرای دکوراسیون خاص و منجصر به فرد است.

همچنین در زندگی روزانه نیز بیشترین مکانی که معمولا برای استراحت کردن، کارکردن و سرگرم شدن از آن اسفاده می کنیم همین اتاق نشیمن است به همین دلیل به همان اندازه که از نظر زیبایی شناسی باید فضای دلپذیر و دعوت کار داشته باشد باید راحت و کاربردی نیز بوده و همچنین نشانه هایی از شخصیت و هویت ما را نیز در خود جای دهد.

دکوراسیون-داخلی

اما چگونه میتوان تمام این ویزگی ها را در کنار یکدیگر به کار برد؟

بدون شک هر طراح داخلی حرفه ای سبک و روش های مخصوص به خود را دارد اما یم واقعیت است که تمام طراحان یک سری قوانین مشخص را دنبال میکنند البته که برخی قوانین طراحی داخلی وجود دارد که باعث می شوند اتاق نشیمنی که بر اساس خواسته های کاربران آن ها طراحی می شود در عین ظاهری زیبا و قایل توجه داشته باشد.

روشنایی

روشنایی برای یک اتاق نشیمن زیبا از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است و برای این که اتاق نشیمنی زیبا و بدون نقص داشته باشید باید از روشنایی بیشترین استفاده را ببرید برای این منظور هم میتوانید از نور طبیعی روز در بیشترین میزان روز بهره برده و هم از نقاط مختلف نورپردازی در اتاق استفاده کنید.این را در نظر داشته باشید که یک نور مرکزی نمیتواند روشنایی مناسب در مکان ایجاد کند، پس باید در کنار آن از روش های دیگر نورپردازی استفاده کنید.

حرف آخر

گروه مهندسی آتیس سازه با داشتن مهندسان و طراحان با تجربه آماده خدمات رسانی می باشد.

برای ارتباط با کارشناسان و مشاوران گروه مهندسی آتیس سازه با شماره های زیر در تماس باشید.

021-22019546

021-22875936

021-22875924

021-22875904