جستجو
Close this search box.

کابینت مدرن

فهرست مطالب

کابینت مدرن - آتیس سازه

کابینت مدرن از رایج ترین کابینت ها در آشپزخانه های امروزی است. این مدل برای آشپزخانه های کوچک و مینیمال گزینه بسیار مناسبی است زیرا آرامش و سادگی را به فضا القاء می کند و در عین حال کاربردی و جادار است. در این مقاله با کابینت مدرن آشنایی بیشتری پیدا می کنیم.

کابینت مدرن چیست؟

کابینت آشپزخانه مدرن برخلاف سبک کلاسیک نوعی کمد است. سبکهای کابینت کلاسیک معمولا آراسته به تزئینات هستند در حالیکه کابینت مدرن همیشه تمیز و مرتب است. برخلاف کابینت های کلاسیک که معمولا از چوب ساخته می شوند کابینت مدرن ممکن است از هر جنس یا رنگی باشد ولی همیشه ظاهری تمیز و تازه دارد.

در کابینت مدرن سادگی در همه اجزاء آن موج می زند و معمولا از سقف تا کف زمین امتداد دارد و فاقد هرگونه دستگیره و ابزار تزئینی است. تنها مرز باریکی بین کابینتها وجود دارد. کابینت مدرن دقیقا نقطه مقابل کابینت کلاسیک است و از طرحها و مدلهای اشرافی در آن خبری نیست.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله طراحی دکوراسیون داخلی پیشنهاد می شود.

کابینت مدرن- شیک

ویژگیهای کابینت مدرن

1- کابینت مدرن یکسره و کشیده و بلند است:

این کابینت ها عمدتا یکسره هستند و از سقف تا زمین امتداد دارند و یا دست کم بلندتر از کابینتهای دیگر طراحی می شوند و برخلاف کابینت های کلاسیک دو تکه نیستند.

2- کابینت مدرن بدون دستگیره است یا دستگیره های بلند و ساده دارد :

نبودن دستگیره یا دستگیره هایی که به چشم نمی آید و مخفی است از ویژگیهای بارز این نوع کابینت است. این کابینت ها به وسیله آهن رباهایی که بسیار با کیفیت و قوی هستند و به آنها مگنت می گویند باز و بسته می شوند. مگنت ها حتی در کشوها هم استفاده می شوند تا از باز شدن درب کشوها جلوگیری کند. درب کابینت مگنت دار تنها با یک فشار کم باز و بسته میشود. البته باید از مگنت های باکیفیت در این کابینت ها استفاده کرد تا به مرور زمان کارکرد خودشان را از دست ندهند. البته یک ایراد این نوع کابینت های بدون دستگیره این است که ممکن است جای تماس و اثر انگشت روی درب بماند که با انتخاب جنس کابینتی که لکه را نشان ندهد این مشکل قابل حل است. پس از متریالی که براق باشد و جای لکه را به وضوح نشان دهد نباید استفاده شود.

از چه نوع دستگیره ای در کابینتهای مدرن استفاده کنیم؟

– اگر ارتفاع سقف آشپزخانه کم است از دستگیره های عمودی بلند استفاده شود تا سقف بلندتر دیده شود. زیرا این دستگیره ها توجه مخاطب را به سمت بالا منحرف می کند و خطای دید ایجاد می کند.

2- اگر آشپزخانه کوچک است و محدودیت فضا دارید و متراژ کم است با استفاده از دستگیره های افقی به عریض و پهن تر دیده شدن آشپزخانه کمک کنید. خطوط افقی توجه مخاطب را به گوشه ها جلب می کنند و این خطای دید باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه می شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله دکوراسیون داخلی مدرن پیشنهاد می شود.

کابینت مدرن- هایگلاس

3- قابلیت استفاده از رنگهای مختلف در کابینت مدرن

کابینت مدرن می تواند هر رنگی باشد از رنگهای تند گرفته تا رنگهای سرد و روشن. البته در انتخاب رنگ کابینت باید هماهنگی و هارمونی رنگ آن با دکوراسیون خانه لحاظ شود. البته رنگهای روشن و خنثی در این سبک بیشتر استفاده می شود و حسن آن این است که با هر دکوراسیونی هماهنگ است و لوازم منزل و آشپزخانه را به راحتی می توان با آن ست کرد.

4- جادار بودن کابینتهای مدرن

در کنار سادگی ویژگی دیگر کابینتهای مدرن جادار بودن آنهاست. به دلیل ارتفاع بلند دارای طبقات زیاد و جادار است. کابینت های مدرن معمولا دارای چند کشوی بلند و عریض هستند که نقش مهمی در ساماندهی به لوازم آشپزخانه ایفا می کنند.

5- استفاده از متریال متنوع در ساخت کابینت مدرن

عمده ترین متریال ساخت این نوع کابینتها MDF ، هایگلاس، PVC و ممبران است.

6- قابلیت استفاده از کابینت مدرن در آشپزخانه های کوچک و بزرگ

در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک هر دکوری و جزئیات تزئینی موجب شلوغ تر نشان دادن آشپزخانه می شود و فضا را کوچکتر از آنچه هست جلوه می دهد. در حالیکه استفاده از کابینت های مدرن بهترین گزینه برای آشپزخانه های با فضای محدود است.

7- در ساخت کابینت های مدرن از جنس های متنوعی استفاده می شود

در این نوع کابینت ها از چوب، شیشه و سنگ که مصالح پرکاربرد هستند استفاده می شود. البته استفاده از چوب طبیعی برای تولید کابینت و سنگ طبیعی برای کانتر روی آن بسیار گران و پرهزینه می شود. پس معمولا مغزی کابینت از MDF استفاده می شود و روکش آن چوب و سنگ استفاده می شود. روکش های هایگلاس هم جلوه شیکی به فضا می دهد. اگر برای درب بعضی کابینت ها از شیشه استفاده می کنید توجه کنید که نباید قاب داشته باشد و باید یکدست انتخاب شود.

8- هزینه طراحی و اجرای کابینت های مدرن مقرون به صرفه تر از کابینت های کلاسیک است

با توجه به ساده بودن طراحی در این سبک هزینه طراحی آن نیز نسبت به کابینت کلاسیک کمتر است. پس اگر می خواهید هزینه کمتری در این زمینه بپردازید این سبک مناسب شماست.

9- کابینت های مدرن قابلیت تعمیر دارد

در این نوع کابینت ها اگر بخشی از کابینت دچار مشکل شد به سادگی قابلیت تعمیر و تعویض دارد ولی در سبک کلاسیک عمدتا این امکان وجود ندارد یا اگر امکانش وجود داشته باشد به سختی تعمیر می شوند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله دکوراسیون داخلی به سبک معاصر پیشنهاد می شود.

کابینت مدرن- سفید

10- قابلیت اجرا برای اکثر سبکهای دکوراسیونی

این نوع کابینت برای اکثر سبک های دکوراسیونی قابل اجراست. سبکهای مدرن، اسکاندیناوی، معاصر، مینیمال و … از این دسته سبک ها هستند.

11- مقاومت بالا در برابر نم و رطوبت

این نوع کابینت ها معمولا در برابر رطوبت و نم مقاومت بالایی دارند و مانند کابینت های چوبی کلاسیک دچار پوسیدگی نمی شوند بعلاوه تمیز کردن سطوح آن به دلیل صیقلی بودن سطوح و عدم وجود خلل و فرج راحت تر است.

در ادامه مزایایی که بیان شد یک عیب کوچک هم بیان کنیم. در این سبک چون تقارن یکی از ویژگیهای اصلی کابینت های مدرن است گاهی برای رعایت این اصل ممکن است باعث هدر رفتن و پرت شدن بعضی از قسمتهای آشپزخانه شود.

طراحی داخلی دکوراسیون با آتیس سازه

گروه مهندسی آتیس سازه با سابقه بسیار بالا و انجام پروژه های مختلف در امور دکوراسیون داخلی و خارجی خانه، مراکز تجاری و اجرای تمام مراحل بازسازی پروژه های ساختمانی فعالیت درخشانی دارد. 

برای اینکه سبک دلخواه خود را در طراحی دکوراسیون داشته باشید، می توانید  از طریق لینک زیر با آتیس سازه در ارتباط باشید.

با آتیس سازه سبک دکوراسیوان خود را داشته باشید.