طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب از جمله مواردی است که باعث می شود اتاق خواب شما رنگ و روی تازه بگیرد و در روحیه ی شما تاثیر مثبتی بگذارد. 

البته در طراحی دکوراسیون نظر به سلیقه ی مشتری و استفاده از استانداردها دکوراسیون اتاق خواب طراح باید طرح را نسبت به آن ها ارائه داده و تغییرات را اعمال کند. 

با طراحی دکوراسیون و تغییر اتاق خواب می توانید محیط گرم و آرامش بخشی را ایجاد کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی

نمونه طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب یکی از فضاهای شخصی و خصوصی خانه است که برعکس سایر فضاها که در دید و استفاده سایر افراد و میهمانان نیز قرار می گیرند، تنها در معرض دید و استفاده ساکنین منزل است. اما این فضا برای ایجاد آرامش بیشتر در حین خواب و استراحت باید مطابق با علایق و سلایق اعضای خانواده باشد. علاوه بر این باید اصولی که موجب ایجاد آرامش بیشتر برای خواب می شود را در طراحی دکوراسیون اتاق خواب لحاظ کرد.

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید سبک مورد علاقه فرد تعیین شود تا بر پایه آن بتوان به طراحی جزئیات پرداخت. اگر شما فردی هستید که از فضاهای خلوت با رنگ های خنثی لذت می برید طراحی مینیمال برای شما بهترین گزینه است. برخی افراد برعکس رنگهای تندتر و اکسسوری های بیشتر را ترجیح می دهند و بنابراین سبک کلاسیک برایشان مفیدتر به نظر می رسد.

مراحل طراحی دکوراسیون اتاق خواب

  • در مرحله اول متراژ اتاق خواب و فضاها ، جای قرارگیری پنجره و درب، درب حمام (در صورت مستر بودن اتاق خواب) و … تعیین می شود.
  • سبک مورد علاقه مشتری با ارائه طرح های نمونه مشخص می شود.
  • طرح اولیه دکوراسیون به صورت دو بعدی به تائید کارفرمای محترم می رسد.
  • طراحی سه بعدی با لحاظ کردن لوازم و وسایل و رنگ و متریال اجزای دکوراسیون به تائید کارفرما می رسد.
  • خرید لوازم و متریال مورد نیاز انجام شده و کار ساخت و اجرا انجام می شود.
طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن

ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

برای اینکه اتاق خواب جذاب و به روزی داشته باشیم می توانیم از ایده های جذاب استفاده کنیم. در اینجا با چند نمونه از ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب آشنا می شویم :

نصب تابلو و آثار هنری روی دیوار 

شما فارغ از اینکه طرفدار کدام سبک دکوراسیونی هستید می توانید از تابلوی مناسب آن سبک برای زیباتر شدن اتاق خواب خود استفاده کنید. رنگ های موجود در تابلو باید متناسب با رنگ اکسسوری های اتاق خواب و یا به عنوان یک رنگ آکسان روی دیوار خودنمایی کند. تشخیص این موضوع با طراح دکوراسیون داخلی است و در نهایت تائید صاحب خانه.

انتخاب تختخواب مناسب

بی شک تختخواب مهمترین و بزرگترین وسیله داخل اتاق خواب به حساب می آید و در بدو ورود خودنمایی می کند. انتخاب سبک مناسب تختخواب ، رنگ تختخواب، سبک و رنگ روتختی ها، بالش ها و کوسن ها همگی در زیبایی اتاق خواب شما نقش بسزایی دارند.

استفاده از میز توالت مناسب

اغلب میزهای آرایشی دارای چندین کشو برای قرار دادن لوازم آرایش، اکسسوری ها و لوازم زینتی هستند. از طرفی آینه ای برای آرایش و نیمکتی برای نشستن دارند. انتخاب میز آرایش مناسب که از نظر ابعاد و اندازه ها، رنگ و طرح تناسب کاملی با اتاق خواب داشته باشد بسیار مهم است.

انتخاب پرده مناسب

شاید اینگونه به نظر برسد که نقش پرده در اتاق خواب تنها جنبه تزئینی و زیبایی دارد ولی این تنها نقش پرده نیست. اتفاقا در اتاق خواب پرده علاوه بر زیبایی باید از پارچه ای تهیه شده باشد که بتواند از ورود نور بیرون پنجره به داخل جلوگیری کند. بسیاری از افراد در هنگام خواب ترجیح می دهند در تاریکی مطلق استراحت کنند و ورود نور از لابلای پرده توری نازک می تواند برای آنها آزاردهنده باشد. پس در انتخاب پرده اتاق خواب علاوه بر زیبایی، سبک و مدل به جنس پرده و عبور نور از آن هم توجه کنید.

انتخاب نقطه کانونی مناسب در اتاق خواب

دیواری که پشت تخت خواب قرار دارد نقطه کانونی اتاق خواب محسوب می شود. بهتر است این دیوار شاخص را با رنگ یا بافت متفاوتی از سایر دیوارها دیزاین کرد تا زیبایی اتاق خواب چندبرابر شود. این کار باعث می شود تختخواب نیز زیبایی و جلوه بیشتری پیدا کند.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب از طراحی تا اجرا

گروه مهندسی آتیس سازه

طراحی دکوراسیون اتاق خواب و سایر فضاهای منزل و محل کار خود را به گروه فنی مهندسی آتیس سازه بسپارید و از زندگی رویایی خود لذت ببرید.